لاریجانی: قطعی برق توطئه مخالفان چراغ است

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در دفتر گشنیز برگزار شد.

در این گفتگوی صریح و بی پرده آیت الله ابراهیم رییسی و دکتر علی لاریجانی به مباحث جاری پرداختند.

دکتر لاریجانی با اشاره به جریانات تندرو در هر دو جناح گفت قطعی‌های برق اخیر کار کسانی است که با «چراغ» مخالفند. در مقابل آیت الله رییسی گفت چراغ به خودی خود خوب یا بد نیست. بلکه این مهم است که چراغ در دست جوانان متعهد باشد. وی افزود: « چو دزدی با چراغ آید/ گزیده تر برد کالا» که در اینجا دکتر لاریجانی با پوزخندی گفت: «امان از تجربه«.

دکتر لاریجانی وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات با انتشار جداول روزانه و محلی از قبل قطع برق را اطلاع‌رسانی کند، امری که با مخالفت آیت الله رییسی مواجه شد.

دکتر لاریجانی گفت: «ما باید مردم را محرم بدانیم و همان طور که زن به شوهر محرم است و باید تمکین کند مردم هم باید حرف ما را بپذیریند. اما شوهر هم در قبال همسر وظایفی دارد. مثلا شما باید بگویید که خرجی این ماه چه قدر است یا مثلا اینکه امشب با بچه‌ها می‌روید قلیان بکشید و به موبایلتان جواب نمی‌دهید.«

اما آیت الله رییسی گفت چنین اقدامی به معنی تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی و آب به آسیاب دشمن ریختن خواهد بود. وی گفت در هر ازدواجی باید از عنصر غافلگیری استفاده کرد تا روابط زناشویی کسل کننده نشود. او گفت از حاج آقا علم الهدی آموخته که گاهی بی هوا باید به کفل زن سقلمه زد تا به این ترتیب مشخص شود که لذت حلال همچنان پس از چند سال در رابطه جریان دارد. اما اگر بخواهیم از قبل بگوییم که بیا امشب جماع کنیم خب این لطفش را از دست می‌دهد و کمی در لحظه زیستن لازم است که رفتن برق و حوصله مردم سر رفتن اتفاقا به این مهم و افزایش جمعیت کمک خواهد کرد.

سعید جلیلی در حاشیه این مناظره گفت:

«﷽‎، ﷻ‎ُ، ﷺ‎، ۞۩ 去你的»

در پایان مناظره تماشاچیان به علی مطهری و اسحاق جهانگیری که گوشه‌ای بسته شده و نشخوار می‌کردند کمی آب داده و محبت کردند.

بیان دیدگاه